Första & Sista gången jag skriver det här inlägget.

Igår kväll slutade inte så bra , då jag tänkte att jag skulle skriva ett stort collage om hur 2009 har varit för mig !
Men det gick inte, istället slutade det i tårar , det gick framåt från Januari till Juni , Juni där det tog stopp.
Jag kunde inte skriva mer. & Varför då ? Jo för de tre månaderna fram var världens mardröm och ett rent helvette som jag hoppas jag aldrig får uppleva igen , jag grät inte då & inte när jag fick tillbaka mina vänner igen . Jag grät igår kväll. Då det verkligen slog mig vilket år det har varit för mig. Jag gled från allt & alla jag älskade, jag såg mina drömmar rasa ner rakt framför mig. Och den enda som var där för mig , var mig själv.

Jag har många vänner som jag gillar som fan , som jag är glad att jag har. Men mina allra närmaste är mathilda B(min bästa vän dessutom) , Sofia , Isabella , Malin & Fredrika. & jag älskar mina flickor djupt.

Låt oss gå tillbaka några månader .



Den här fina kvällen var bra, vi plus isabella åt hemma hos mig , en fin middag
jag hade anordnat. Det här var i maj någongång. Bilden ser okej ut eller hur ?
Men de mina vänner inte visste att jag kände hur jag verkligen gled ifrån dem,
jag kände att jag & mathilda inte hade samma kontakt , o det gjorde mig sjukt förvirrad
för jag vet hur bra vi egentligen känner varandra.



Vårat stora tjejgäng blev mindre & mindre . Varför vet jag inte.
Vi började träffas mer vid middagar & fester , men det försvann senare med.



(ny bild) Jag & Isabella började prata mkt mer. Jag uppskattad det verkligen.
Jätte mycket , då jag aaldrig kände att jag kunde öppna mig för henne som med de andra.
Men tiden gick och det resulterade i en Isabella som var ofta hos mig i våras , bara jag & hon.
& Vi pratade jag hade hur trevligt som helst.   
Jag fick känslor för Adi , där allting gick snett mellan oss . Men det var en baggis.
 


Jag fick känslor för Adi . Det var stort för mig. Jag trodde
aldrig jag kunde öppna mitt hjärta igen sedan min första kärlek Samuel .
Men det slutade lika dåligt som det började , numera känner jag ingeting för han.



Det blev allt mer dystert för mig , jag & mamma hade haft så många
oändliga bråk . Stephen hade rest ifrån oss, jag spårade nästan på vartenda fest. Jag gjorde saker som
jag ångrade .Verkligen ångrade.
Skol avslutningen kom , den sista dag med mina vännner. Jag kmr ihåg dagen efter skolavslutningen , Mathilda Isabella & Sofia kom till mig för att hämta deras grejer som blev kvar efter efter förkrökandet dagen innan.
Jag frågade dem vad de skulle göra , deras svar var att de skulle ha en film kväll och köpa godis.
De frågade inte om jag ville följa med.     Nej tänkte jag vi kmr bli kompisar igen , dagarna gick och ingen av de hörde av sig . JAg ångrar allting vi bråkade om . Jag & mathilda drog ut på bråket med . Jag menar riktiga vänner ska kunna klara av stormar och dunder , men nej..... den enda som skrev till mig då & Då var Sofia - det är hon guldvärd för. Så jag var Ensam hela sommaren förutom enstaka ggr var jag med mathilda blom, som var bortrest oftast.

Jag åkte till USA- men det är en annan historia :) ;/



Skolan började igen. JAg blev  så glad . Jag umgicks mer med kompisar från skolan och bara allmänt från skolan.
Det blev så himla underbart att liksom hitta sin plats igen , de tjej gänget är verkligen dunder.(bild från fest hemma hos jessica) 



Jag älskar den här bilden - isabella & mathilda tjaffsade som till slut blev ett stort bråk - vilket resulterade i en ovän mathilda &Isabella som för i övrigt fortfarande inte har  kontakt med varandra , men jag vet att vårat gäng kan bli ett riktigt power crew igen . tror jag .....

Jag & Isabella blev  kompisar igen när skolan började. Stelt från början , & nu är hon en av mina bästa kompisar.


(en kväll hos mig) Jag fortsatte umgås med de andra tjejerna ,(jag gör det fortfarande)
Vi festade på , hade chillkvällar osv.

Jag var med dem även på kulturnatten.

Senare kom halloweeen jag o några tjejer angarerade en fest(spårade)

Jag umgicks med mathilda på grekiska , det var väldigt kul.
Trodde att hon & jag skulle få det fungera igen . Men det känns som om båda inte
orkar ta tag i det.... elller ?



Mathilda & Sofia pratar inte längre. ...



Våra sthlm dagar is over, så tror inte jag kan förvänta mig en tripp dit på sportlovet.



And then they were 4our.  Vi har blivit fyra nära vänner som gör i princip allting tillsammans,
det har resulterat i nya aktiviteter , nya kompisar. Och ja vi överlevde svek , bråk , tjaffs , missförstående
Kärlekar . Vi var starkare än vi trodde , men de saknas en fortfarande och hon vet vem hon är.
Det är synd att det har blivit såhär. Det har varit ett händelserikt år. Vem kunde ana ?



Remember the days ? .. ..

puss på er alla - ta hand om er . Jag ska inte ha några nyårslöften för 2010 . Jag ska ta året som de kommer , och föröska vara lika stark. Hard work pays off. And remember , u never know how mutch u love somone until he/she is gone.

Kommentarer
Postat av: Mathilda till det nya "power crewet"

det var ett fint collage och jag måste erkänna att jag också föll ett par tårar. men ni verkar ha klarat er väldigt bra utan mig också med tanke på att ingen har hört av sig (förutom du då siham ett par gånger, och jag blir lika glad varje gång). jag är besviken på hundra olika sätt. besviken på folk som bara kan ge upp en vänskap sådär lätt, besviken på att man måste välja sida i ett bråk, ja jag kan skriva hur länge som helst. men vad jag har märkt nu är hur lite jag betydde för er eftersom ingen utav er har tagit tag i det här. jag är trött på att alltid behöva göra det själv. hoppas ni har ett bra nyår, hej.

2009-12-30 @ 16:25:40
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: sofia

mathilda, det krävs två..

2009-12-30 @ 17:29:27
URL: http://sofiiiaaas.blogg.se/
Postat av: siham

<3

2009-12-30 @ 20:13:02
URL: http://mistiviousme.blogg.se/
Postat av: Isabella

ständigt de här tjatet om att det bara är dina vänner som gjort fel. kanske dags att erkänna lite egna fel oxå? inte bara en person som gjort fel i allt det här. det har vi alla men ingenting funkar när nån måste ta på sig hela skulden själv för att bråket ska ta slut, då blir det fel och problemet är inte löst.

Se saker ur andras perspektiv så blir det kanske lättare att förstå varför saker har blivit som de blivit.

Jag är besviken på dig av samma anledningar som du skrev.

Och hur jag märkt hur lite jag/vi betydde för dig.

Efter allt tröstande och peppande vi gav dig den lååånga tiden du kämpade för en viss person, något vi aldrig fick tillbaka. du har inte lyft ett enda finger för nån av oss. och när jag tänker efter har jag aldrig sett dig bryta ihop/ må dåligt av ett bråk med nån av dina andra vänner, det har ju alltid vart "deras fel". Vad är egentligen viktigast, vänner eller pojkvän?

hoppas du är lycklig för du kommer nog aldrig få så bra stöd igen som du fick av oss. och det vet du.

Något jag minns den kvällen vi "avslutade våran vänskap" var en replik av dig: "du skulle inte ens hört av dig om min mamma hade dött, jag hade hört av mig oavset hur mycket jag hatade dig om jag visste att du mådde dåigt på nåt sätt"

Vilket du helt klart inte menade.

Alla vi tre har haft en jäkligt jobbig höst. du anar inte. eller jo, för du vet allt som hänt, du till och med tryckte ner mig ännu mer när det första hände.



Jag hoppas du läser det här många gånger och tänker efter vad som faktiskt skett. Förlåt för mitt dåliga sätt att få ut allt det här på. men kände att jag var tvungen.

Vi alla bryr oss fortfarande om dig Mathilda, vi vill bara att du på nåt sätt inser dina egna fel och inte bara skyller på alla andra.

/ Isabella

2009-12-30 @ 22:55:15
Postat av: I WANT TO BREAK FREE

tjenaleruttan brudar! sorry om ja stör erat tjafs här... JAPP.. men de gör jag, må bara säga till dig Siham min älskade vän<3 det värmde i hjärtat när jag såg mitt lilla namn där bland ditt lååånga tvåtusen nio! även fast vi inte träffats mkt så är du .......... GULD värd för mig<3 Nästan så jag ville fälla en tår för eran skull.. var bara tvungen att säga att det du skrev måste ha rört varenda kotte därute, för det var både ÄRLIGT OCH FINT på samma gång, VÅGAT bruden. jag älskar dig MASSSSSSSSSSOR<3333333333333 jag kommer alltid stanna kvar, oavsett hur många kokosnötter du knäcker med dina starka stortåar...

japp , de jag ville ha sagt.

som du alltid säger siham, CYAAAAAAAAAAA DONT WANNA BEEEEEEEEEEEE YAH! XOXO. mathilda B the onlyone.............................. GOTT NYTT PÅ ER 4.....

2009-12-30 @ 23:41:16
URL: http://mathildablombergs.blogg.se/
Postat av: Mathilda

till sofia: jag vet att det krävs två men vad har jag gjort dig egentligen? det var inte jag som slutade prata med dig. fett dålig stil tycker jag. men det var ditt val.



till isabella: visst jag kan erkänna att jag gjorde många fel, jag sa saker som jag kanske inte menade men det kanske är du som behöver se saker ur andra synvinklar. att jag aldrig lyfte ett finger för er? hur jävla själviskt låter inte det för ni vet att jag ställde upp för dig/er och lyssnade alltid när det var någonting. så få det inte att låta som att jag inte gjorde någonting för där har du fel och det vet du själv.



och ja vadå, de bråken jag har haft med andra vänner har jag visst mått dåligt över men jag har kanske sett det som att det har varit deras fel. och hur många vänner har jag egentligen stor-bråkat med under den tiden jag umgicks med er? inte särskillt många, jo en person och då var jag bara arg, inte ledsen. sen när bestämde du hur jag ska reagera när jag hamnar i bråk med kompisar?



jag vet att du/ni har ställt upp mycket för mig och det är jag väldigt tacksam över men jag tycker att det är otroligt egoistiskt att sitta här och påstå att jag aldrig har gett någonting tillbaka. och vilken kompis var du egentligen till mig den sista veckan vi var vänner? det kanske var jag som avslutade men det var du som gjorde så att jag blev besviken på dig.



jag vet att jag är en känslo-människa och när jag mår dåligt och vill ha någon att prata med då frågar jag efter det, och om du inte gör det så är det tyvärr inte mitt fel om jag inte förstår att du mår dåligt. jag kan inte läsa tankar, jag kan bara försöka hjälpa till så gott jag kan.



ja jag har läst det flera gånger och jag kan erkänna att jag har mycket fel, men du är inte helt felfri själv. ni har klagat på mig ibland för att jag är på det sättet jag är, att jag kanske tar stor plats osv men det är en sån person jag är och ni visste det från början, ni behövde inte bli så bra vän med mig om ni hade problem med det. jag tänker iallafall inte ändra på den jag är, jag kan bara erkänna att jag har vissa fel.

2009-12-31 @ 00:36:27
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: sofia

Båda slutade prata med varandra, det var ju inte som att du sa något och jag inte svara eller hur? Föresten valde jag aldrig sida, tyckte att jag hade glidit ifrån dig och Isabella innan ni började bråka. Hon började höra av sig och komma till mig och det gjorde inte du, det var så jag och hon fortsatte umgås och vara vänner.

2009-12-31 @ 01:01:02
URL: http://sofiiiaaas.blogg.se/
Postat av: Måna

förlåt för att man stör ..

men det här inlägget "collaget" är beundransvärt, verkligen! modigt & tufft skrivet!

2009-12-31 @ 01:06:01
URL: http://monakanjo.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag måste hålla med måna, vi börjar göra det till msn eller något. har redan pratat med isabella på facebook så om du vill något så kan du skriva på facebook du med, sofia.



och siham det var verkligen fint gjort av dig att skriva allt det här och jag ber om ursäkt om jag har sårat dig eller betett mig dåligt mot dig. och om allt jag skrivit ovan så är jag inte arg på dig. jag tycker att det är jättesynd att allt har blivit som det har blivit.

2009-12-31 @ 01:38:24
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: jkbk

SAMUEL (L) SIHAM! SIHAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMM SIHAM

2010-01-05 @ 23:15:46
Postat av: siham

vem är du :P ???? '' jkbk ''

2010-01-06 @ 15:53:26
URL: http://mistiviousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0